Monday, September 27, 2010

Projek Tanaman

Projek tanaman kecilan belakang rumahan ni bermula pada tanggal 13 Julai 2010 dimana lebih sebulan lepas gua kawen...Gua saje terjebak dalam benda ni mungkin sebab rase balik dari honeymoon kt cameroon kot...hahaha...tp sebelum ni dah penah tanam..mase zaman sekolah dulu...memang cukup syahdu la kalau layan hobi dengan bertani ni..gua rasa orang yang cintakan kehijauan saje yang minat kot...hehe..

Ni gambar hiasan gua amik mase pi cameroon aritu...

Gua start dengan fasa 1 untuk projek kat belakang umah ni...ade 3 jenis tanaman gua tanam...

1 - Cili Merah
2 - Tomato Ceri
3 - Cili Padi

Benih die gua beli dekat pasaraya dengan kedai hardware...lebih kurang dalam rm2.50 sepeket rase nye...

ini lah laman belakang rumah gua yang disusun dengan pasu dan poli beg
ni sebahagian lagi poli beg dan pasu..aku saje tanam dalam poli beg sebab malas nak tebas semak untuk buat batas

No comments:

Post a Comment