Thursday, October 21, 2010

Fertigasi cili beris jaya

Patutnya nya gua buat lama dah pasal benda ni..tp tak berkesempatan.. Tempat ni gua pegi mase bulan puasa yang lepas untuk season puasa 2010.. Tempat ni terletak dekat Sik Kedah iaitu berdepan dengan rumah maklang gua..Menarik juga fertigasi kt sini. Apa yang dipaham kan fertigasi cili ni di usahakan oleh orang muda. bagus!!! gud effort...teruskan kerja anda....Luas juga la tempat die..kata sepupu gua dulu tempat ni tempat padang bola. dah bertukar jadi tapak tanaman cili plak..mungkin orang muda ni dulu main bola kat sini pastu dah boring terus amik padang bola jadi ladang die..hehehe..tak tau la ape kata membe die..hehe

Tali dan buluh digunakan untuk menyokong pokok dari tumbang
Memang luas jugak la tapak fertigasi ni
Penat beb kalau gua sendiri buat ni..hehehe
Sebahagian dari pokok cili yang dah berbuah..perghh..menarik ni


Sedang meningkat untuk masuk alam dewasa..tapi masih kanak-kanak

Pokok yang baru nak membesar


Kagum la tengok semua ni..sebab ni la first time tengok fertigasi secara live.. terus amik gambar..hahaha..kalau la ade rezeki nak try la wat camni..tak salah menambah pendapatan melalui hobi..betul tak....

No comments:

Post a Comment