Monday, October 18, 2010

Tomato ceri the bikining

Projek tanaman kecilan tomato ceri ni gua cuba sebab nak tengok macam mana la buah die pada pokok tu..kalau tomato gua penah tengok..ni nak try tomato ceri plak...

Tomato Ceri (Fasa 1)

 -16 Julai  Mula Semai
 - 8 Ogos   Pindah kan 4 anak pokok
 -23 Ogos   Pembajaan ( baja biji )
 -16 Sept   Pembajaan kali kedua ( cecair )
 -29 Sept   Pembajaan kali ketiga ( baja biji )

Diatas ni gua catat apa yang gua buat...ermm lama jugak la nak tunggu...
Disini gua try nak tengok baja mana yang ok dan subur untur pokok samada cecair ataupun baja biji.

Mula semai biji benih dan kelihatan dalam gambar anak benih sudah tumbuh

Setelah cukup 3 minggu anak pokok perlu di ubah...kalau tidak terbantut la pokok tu...

pindahkan anak pokok dalam poli beg

untuk langkah penjimatan satu beg boleh bubuh 2 pokok

Inilah anak pokok tomato ceri yang berumur lebih kurang sebulan           

Inilah binatang perosak pokok..kerja die makan daun je...shilake!!

No comments:

Post a Comment