Tuesday, March 27, 2012

Badan Panas dalam...






Kalau tak silap gua baru je tiga minggu lepas gua baik dari demam...memang badan pun lemau la...ni pulak dah rasa macam gusi bengkak ngn tekak sakit...tp bagi gua ni memang petanda untuk demam datang menyerang semula...adehhh...jangan la macam tu...

Gua bukannye ape...bile demam die nanti kena amik ubat...dah la mahal skang ubat ni...terutama kalau pergi klinik..sekali pergi dah dekat rm50...mungkin bagi yang ada panel klinik..anda memang terbaek...tak cm gua la...setahun company gua baru seratus dua puluh rasanya untuk duit ubat...sedih tak dengar...

tu la gua selalu pesan kt opismate awal tahun kalau dapat duit tu beli la panadol sekotak ubat batuk dua botol pastu ubat selsema skit...sampai cukup amount tu...

Ok tutup cite benefit company...tadak benefit pun cite pasal benefit company...skang ni gusi kt gigi geraham gua dah bengkak..adehhh..pe yang tak bestnye kedua-dua belah plak tu...cmne nak mengunyah makanan...tp memang slalu jd cmni klu badan panas or seblum nak demam...

gua adalah buat simple search pasal panas badan ni..memang menarik jugak info ni...antara faktor lain selain cuaca adalah faktor pemakanan..apa yang kita makan boleh juga mendatangkan kepanasan pada badan...contohnya makan daging, masakan pedas or makan cili la pendek katanya...

daging boleh memanaskan badan
Kalau kt negara-negara timur tengah memang orang sana makanan mereka adalah daging contoh macam kazakhtan, uzbekistan ka tempat dorang ni memang cuaca sejuk so that why mereka perlu makan makanan yang memanaskan badan...



Terlanjur pulak cerita ye...hehehe..tak pe kite bleh sharing....ok berbalik pada cuaca sekarang ni..gua pi keje naik moto...so memang la terdedah pada hujan...panas..klu time panas memang tebakor la...pastu petang hujan...sejuk gila...so badan pun jahanam...hehehe..tp gua kali ni ambil pendekatan yang awal iaitu minum air 100plus dan air cap badak..dah 3 botol gua telan...pastu ade minum air barli lg...harap2 la tak deman...amin.....

2 comments:

  1. WuMing kalau panas badan relax sat lepas tu mandi lama-lama.... 100 plus memang bagus....

    ReplyDelete
  2. memang layan mandi lama2...lagi2 klu berendam kt sungai...hehe

    ReplyDelete