Thursday, March 22, 2012

Kualiti Proton Saga SE



Gua memang pakai kereta ni...Pada asalnya memang gua anti skit kete ni...Dari segi reka bentuk dia kureng skit...tp nak wat macam mana..ni je yang mampu gua beli setakat ni..terima je la...hahahah..tp pape pun gua bersyukur.....Sbb tu la gua amik Saga SE ni..dia ada tambahan body-kit ngn sport rim then seat kulit..ok la kan...sbb klu amik yg biasa gua tau memang lmbat lagi nak make-up kete ni...hahaha


Start pakai kereta ni pada tahun 2010 iaitu bulan 5 bape hari seblom gua kawen..memang nasib tul...Lebih kurang 3-4 bulan pakai absober depan dah bunyi..pegi la check kt service center...then mekanik cakap benda ni akan hilang sendiri..aik..bleh plak cmtu....tp btul dia ckp...memang hilang pun...hahahha

So skang ni dah hampir 2 tahun gua pakai kete ni...yang latest problem dia adalah bearing tayar belakang...bunyi dia mak ai...memang bergema tambah-tambah tutup tingkap....Benda ni jadi dah sebulan..dan makin kuat bunyi lepas gua balik dari terengganu ke k.l...Maklumlah jalan jauh...

Gua pun pergi service center dah tanya pada mekanik..dia kabor ni masalah bearing..so dia tukar la pada yang baru...Pada masa yang sama gua pun cerita pasal absober belakang pun dah bunyi macam bus...Lepas check dia ckp bocor plak absober tu...so tukar la skali ye....


Nasib baik la sume ni under waranty..selamat duit....hahahha..tp cm xbest je xsampai 2 tahun dah jd cmni...ermmm....Macam mana la kualiti kereta buatan Malaysia ni....Pihak Service center kenakan bayaran RM4.25..aik...kena bayar jgk la ni ye....

2 comments:

  1. sekurang2nya ada juga miliki kereta peribadi kan

    ReplyDelete
  2. tu la..bersyukur la kite....hehehe...cume tu la kualiti proton ni..

    ReplyDelete