Monday, March 19, 2012

Nokia 3120 Classic Masih Bertahan



Nokia 3210 classic gua beli mase sebelum kawen lg...dah berapa tahun yang lepas...masih boleh bertahan sehingga hari ini...ermmm....mase tu gua servey ni la hp 3G yang paling murah....siap ada camera depan belakang..

Biasa la nak berhubung ngn kekasih yg jarak nya lebih kurang 300km dari mata...hehehe....nak jumpa sgt la susah...sebulan sekali baru dapat bersua muka...cewahh....jiwang plak...

ok skang kita cakap pasal hp ok!...hahaha...masa tu gua servey dapat la harga paling murah kt satu kedai ni area pertama complex...lebih kurang RM400 je time tu la..dalam tahun 2008 rasenye....





yang bestnye lagi hp di boleh berfungsi sebagai modem 3G..maknanya kita akan jadi kan hp sebagai modem untuk connect ke internet...klu ada masa gua akan cite bagaimana...benda sngat mudah dari kita beli modem dari maxis or celcom...


antara specification dia adalah... mempunyai 320x240 pixel untuk secreen resolution..untuk conecctivity dia support to UMTS 2100,850 (3G) so sesuai la untuk browse internet..dia juga mempunyai browser untuk mobile seperti opera mini..bleh la kita buke facebook dalam hp ni ye...hehehe...

Lain2 lagi dia mempunyai keluasan screen TFT untuk kita ber 3G...so puas la dengan bajet yang ada....sangat nipis dan mempunyai support memory micro SD sehingga 8gb..tp disaran pakai 4 je cukup....xleh nak handle hp ni kang klu besar storage die...

So far hp ni sangat berguna...dulu gua dan isteri beli sorang satu...so senang la...hehehe...sehingga ke hari ni boleh lg pakai...orang lain sume dah tukar hp canggih..tp gua still pkai lagi..hehehe...duit tak bagi keizinan lagi nak tukau ke hp baru....hehehe

No comments:

Post a Comment